V DISSABTE GRAN DE MAGÒRIA

Ni un, ni dos, ni tres, ni quatre... ja en portem cinc! Celebrem la cinquena edició d’una jornada que ja és senyal d’identitat de Magòria i una cita imprescindible al barri.
Nens i nenes, pares i mares, mestres, cuineres, monitors/es, secretàries... tothom espera amb il·lusió que arribi aquest dia tan esperat. Però no només això: exalumnes de totes les generacions i antics pares i mares de l’escola també tenen la data ben marcada al calendari. És el Dissabte Gran de Magòria, un dia per trobar-nos i retrobar-nos, compartir, descobrir, riure, córrer, fer manualitats, cantar, ballar, explicar el que fem i brindar per tot allò que compartim. Això també és el Dissabte Gran.
La jornada comença ben aviat i el tret de sortida és, mai millor dit, la cursa solidària pel barri a favor de la Fundació Canpedró. Una cursa on el més important és la il·lusió, la companyonia, la complicitat i la solidaritat. Més enllà de les classificacions, córrer és, en si mateix, el gran èxit.
Després de recuperar forces, és hora d’anar al pati de l’escola i gaudir dels tallers artesanals que han preparat pares, mares i mestres. Tot això acompanyat amb un excel·lent servei de bar organitzat per les famílies de sisè amb l’objectiu de recollir fons per al merescut viatge de fi de curs: dolços, entrepans, pinxos de truita, pica-pica..., un autèntic festí per llepar-se’n els dits.
La tarda comença amb la mostra de treballs a les classes, una bona manera de descobrir i compartir el que estem fent en el dia a dia a l’escola. Després, quan es va fent fosc, al pati s’encenen els llums de festa major i és hora de xerrar i riure, però també de cantar i ballar. Enguany hem comptat amb la complicitat del trio de Compay del Río, que ens va fer viatjar per grans temes de tots els temps versionats a ritme de rumba catalana.
Quan ja era ben fosc, els petits Diables de Magòria van posar llum i alegria a ritme de les seves maces i una explosió de guspires, per culminar la jornada amb una gran encesa final davant del Centre Cívic Font de la Guatlla. Quin dissabte més gran!
Tot això no seria possible sense la implicació de pares, mares, mestres..., persones que gaudeixen d’un dia com aquest, encara que els toqui tallar el trànsit, pintar cares o tocar els tabals. Moltes gràcies a tothom!
El Dissabte Gran de Magòria s’acaba... però ja estem esperant la propera edició 2026.
Visca Magòria i visca el Dissabte Gran!